Sunday, December 19, 2010

Origin Goes Cover

dalam zaman serba maju ni..macam2 mende leh jadi kan??tp kan, ak tgk kan..dari dulu asyik sebut pasal kete terbang..bile nak ade nye??penat da nunggu nye..
eh eh..asal kapal terbang die pggl 'kapal' hah??!!asal x gune 'motor' ke, 'basikal' ke..agak style la..hahha..blik ke kete terbang!cancel je la hajat tuh..buat kete berenang je sng..leh aku bwk lamborgini p sauk ikan..kui3..


nowadays, a lot of people...cewaaahh cam nk buat essay lak >,<" aku nak cite pasal lagu2 cover..skang da byk gile kot lagu cover!!!bagi aku la, lagu2 cover ni lg best dari lagu original la..cam lgu love song-Sarah Bareilles(pundek payah eja last nme die nih!), Four Year Strong cover, bapak style time chorus!!!gagagaga..tp lagu ori die best la klu nak feeling2(tp da cover pun leh feeling maaaaa..) "I'm not gonna write you a LOVE SONG!!!!"..
kebanyakkan band2 yang cover lagu nih, band2 x pemes je..ramai orang xtau, n dorg xnak tau pun..da sume nak dgr lagu updated je(NOOB!!) updated la sgt kan~ updated pasal entertainment je bek xyah..nah amik serang taik idung nihh!!!zas! zas! zassss!!!


music2 lagu cover nih, diorg da ejas la..xla cam yang ori je, susah siot nak cover klu gne music ori..cam baru2 ni, aku karoke..mau try cover la lagu ' hot n cold'~ bapak susah nye, cam haram lagu tuh jadi(ke sbb aku nynyi..wakakakaaka) tp lagu toxic - Britney Spears jadi je, buat screamo!!!gagagaga..mybe la lgu tu je sng nak cover ngan music original..Static Lullaby nynyi^^ blik lagu Toxic nih, sgt BEST!!jauh beza ngn Britney nynyimusic yg da kne alter ni, sgt STYLE!! cam lagu 'dead n gone' - T.I feat JT, Cute is What We Aim For cover lgu tuh..gile babi la, music die best gile!!!aku dgr 100 kli straight hahahaha..die acoustic~ relak je, x pelu nak kelam2^^..hah! band2 yg x pemes tuh gak datang dri screamo n metal n rock..klu metal, Eternal September syok~ ade 2 lagu Britney die cover, jahat sgt jdi lgu 'circus' tuh!!!gagagaga..


for me la, aku salute band2 cover nih..coz diorg sangat creative!!kite klu nak maju, kne kreative la..cam dorg nih~ jgn kreative nak merompak lak..tu seperti kura-kura mencuba pkai cengkerang siput je^^..lagu2 cover ni ade gak album2 die eh, byk name album diorg start dri 'Punk Goes..." huh! Punk Goes Home??hahah..Punk Goes.. crunk, metal, pop mcm2 la..nasyid je xde lagi..hoho..
ni la salah satu nye..dalam ni ade lagu ape eh..nak list ke xnk??ermmm..
search sendiri la list die..malas aku nk list..Punk Goes Pop Vol. 2, bagi sape2 nak try dgr tuh..click la link tuh eh, dload2~ dengar lagu creative camni kkdang aku t'pikir cam nk buat band cover sndri la..nak cover lgu malaysia kang, kne saman lak..maklum la, org malaysia ni bukan btol pun..nak menyaman org je, nak kaya cepat kan..wkakakkakaka..

cam x best je tunjuk Vol. 2 je kan, ni la Punk Goes Pop Vol. 3..Vol. 1 ak malas nak post, cari sndri eh..dalam ni la ade lagu 'dead n gone' tuh..ngan lagu 'airplanes', The Ready Set cover, singer sbnar B.o.B..gile tol!!aku leh tau lak psl mnde nih..klu aku x dgr lagu cover nih, agak susah la nak tau lagu2 camni..hahaha..lagu2 cover byk mengajar aku erti lagu-lagu baru, klu x aku ni seperti burung pheonix masuk butik topman je..teharu sangat!cam nak nngis je..


ini lah ckit sebyk eh aku cite2 pasal lagu2 cover~ 
passion dgr lagu cover ngn lagu ori die sgt bebeza eh!!!n mintak tolong, mintak tolong dgr cover..tggl kan yg ori tuh, ade yg cam sampah je bunyi..da cover bru BEST dgr..ahakss..pape pun klu screamo cover!lgi STYLE~
k la, jgn biar kan hidup anda di selubungi selimut busuk eh..tlg basuh la!!!!!!
tata~ see you soon^^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...