Tuesday, July 19, 2011

Otak Anda Kecil KE?

Assalamualaikum kepada semua umat Islam^^ dan Ni Hao Ma pada yang bukan Islam ye. thanks la pada sesiapa yang stay lagi bace dekat blog buruk ni. aku bukan xnak tambah ape-ape gadget, just malas nak berat kan sahaja. pengguna broadband macam aku je kot yang tahu macam mane perasaan loading page blog yang berat-berat nih, 5tan jugak la^^ ape yang nak di tulis dan di carik carik kundi hari ini?heee.


nothing interesting i guess. semalam, time aku dok dekat dapur menemani ibu tersayang ku, aku terbaca satu article pasal "Otak Mengecil.." lebih kurang camni la tajuk die, sekali imbas je aku bace tajuk hoho! tapi kalau aku bace betul-betul mungkin tajuk die bertukar menjadi "Amukan Cacing Tanah di Jempol"??"Cupin Telinga di Tumbuhi Kure Kure"??maybe la kan..enough! enough! haha..

faktor utama yang boleh menyebabkan otak kite mengecil ialah TIDUR~ bukan lah kite tak boleh nak tidur langsung kan. tidur yang tidak mencukupi mampu mempengaruhi otak kite sebab seharian kite guna kan otak untuk bergerak, berfikir dan melakukan sesuatu. time tidur je la Mr. Brain ni boleh berehat sepenuh nye dan boosting balik memory memory yang telah digunakan. korang penah x nak pergi keluar nih, "ehh..terlupa pakai seluar pulak da." , "mane tangan aku >,<" ni mesti tertinggal dekat rumah.." lebih kurang camtu la kan^^ ni semua effect otak mengecil tuh, jadi pelupe~



kurang membace juga boleh menyebabkan otak kite menjadi kecil, kecil maybe sebab kurang pengisian kot dalam memory kepala. bile banyak membace, banyak mende masuk tu yang dok kembang semacam tuh. sampai kepale pun jadi besar. hahaha. tapi memang betul ni, so, banyak kan la membaca kalau xnak jadi nyanyuk cepat. bahan bacaan tu x kompom lagi ilmiah ke hape. kalau pembaca Manga tu terkecuali kot sebab korang boleh ingat semua character dalam tuh!!gagaga.


then BAHASA~! kenapa dengan bahasa?adakah sebab guna bahasa-bahasa kotor kite boleh jadi nyanyuk? ke sebab guna bahasa yang sopan leh nyanyuk? >,<" jangan salah paham la syial. kajian cakap kebanyakkan pesakit nyanyuk ni tergolong daripada golongan yang tahu satu bahasa sahaja. so, kalau kite boleh dwi-bahasa proses nyanyuk tu akan ade delay la. untung la orang yang tahu banyak bahasa kan. kan3?


jangan risau and don't worry okey. bagi sesiapa yang suke makan buah terutama buah epal and strawberry. anda mampu mengubah nya! buah ni ade mengandungi protein ape ntah die tulis, aku bace macam tuh je. protein ni boleh melewatkan process mengarut tuh. banyakkan makan buah la lepas ni bagi sesiapa yang dok tidur lambat tuh ye.


ini lah serba sedikit yang aku boleh kongsi kan dengan korang ye untuk slot "Paper kelmarin" ye. paipai^^

2 comments:

  1. oohh...gud inpo laahh... baru tahu... :))

    pasni kene belajar cakap tamil, korea, arab, jawa, jepon supaya tak cepat nyanyukkk :p

    ReplyDelete
  2. haha lagi banyak lagi bagus kot.haha.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...