Tuesday, November 1, 2011

Once upon a time in Philippine

okeh! mase untuk share mimpi! ni mimpi da beberape hari lepas, aritu banyak gile scene. kalau buat movie tuh bape tape da abis kan. box office kot. aku cite satu scene je la kot, sebab scene ni je yang aku paling ingat and aku name kan mimpi scene ni Once upon a time in Philippine. kenapa tajuk die macam ni? bace dulu k. heee.

sup sap sup sap da beberape tempat aku travel dari mimpi ke mimpi. sampai kat satu penempatan nih, sunyi gile tempat ni. kercipan bunyi pun xde inikan pula bunyi ikan paus! time ni gak la aku tetibe lapar plus rase kotor nak mampuh, ngantuk lagi. so, aku decide nak tanye la orang orang situ kan. tapi sorang pun xde >,<" ade meeting kampung ke? aku bisik dalam hati. 

round round akhir nye ade sorang makcik ni keluar. die tanye aku nak ape kan, mule mule aku x paham ape die cakap coz die cakap pilipine.then tetibe die speaking aku pun speaking la balik kan "do you have some food..bla..bla..i need shower..bla..bla.." die ajak aku masuk umah die, sebelum tu die pesan kat aku kalau nak speaking xyah kuat kuat. takut landlord dengar, landlord kat situ anti orang luar kot. belah barat.

lepas je die abis cakap,  dan2 lah landlord tu terus datang. bapak tah pape nye kan, aku cuak gak la xtau nak buat ape kan. ganas siot muke die, bepeluh2 aku time tuh. dengan mengarut nye la kan, aku boleh cakap thailand time tuh tapi landlord tu x paham. and dan2 jugak la, die ade translator. da la translator die muke cam character orang main takraw dalam cite Under 18. memang xleh bla la kan, time tu kelam kabut gile jadi. pung pang pung pang aku terjage dari tidur. tengok2 jam da pukul 3 lebih.

habis. gitu la citer die. haha.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...